האנרגיה המולדת – JING

Home » מאמרים למטפלים » האנרגיה המולדת – JING

על פי הפזיולוגיה הסינית ישנם מקורות לאנרגיה בגוף: מקור שעובר בתורשה מההורים, ומקור הנרכש במהלך חיינו על ידי מזון, שתייה ואויר.

האנרגיה המולדת זו תמצית הנקראת "ג'ינג", היא מורשת בזמן ההפריה ומשולה למצבר בעל פוטנציאל אנרגטי מסוים, השונה מאדם לאדם על פי מצב ההורים. מרגע קבלתו הוא הולך ומתבזבז במרוצת השנים, אי אפשר למלא אותו אבל אפשר לשמור על אורח חיים בריא ומאוזן שיתמוך בג'ינג, כדי שיתבזבז בקצב איטי יותר. כאשר הג'ינג נגמר, האדם מסיים את חייו.

עובדה זו, שלכל אדם יש ג'ינג שונה מסבירה מדוע אדם ששומר על תזונה בריאה, ישן טוב, מבצע מדיטציה מדי יום ונשמר ממתחים, מסיים את חייו בגיל 78 בעוד שאדם אחר מעשן כבד, שותה אלכוהול, מבלה עד שעות הבוקר המוקדמות ואוכל "ג'אנק פוד", מגיע לגיל 82. אותו מעשן כבד, במידה שהיה שומר על בריאותו כמו הראשון, היה קרוב לודאי מפליג בגילו ל-90.

מתוך נתונים אלה יש המאמינים כי עדיף לחיות 82 שנה בכיף מאשר 90 בסגפנות. אך לא כך הדבר, כי כאשר אורח החיים לא נכון, נפגעת הבריאות הכללית, שתלויה בעיקר באנרגיה נרכשת. כתוצאה מכך אנו מאבדים מאיכות החיים.

ה"ג'ינג" אחראי על תקופת העוברות ועל תהליכים ארוכי טווח בהתפתחות השלד, השיניים, מחזור האישה, פוריות הגבר והאישה, הריון ולידה, התפתחות המוח ושיער הראש. כמו כן הוא משמש כזרע לתהליכים אנרגטים שקשורים למזון, שתייה, אויר (אנרגיה נרכשת) ויצירת דם.

אנרגית התמצית – הג'ינג נאגרת בכליות (כליות על פי הרפואה הסינית – איבר המרכז את מקור הפונקציות ה"יאנגיות" וה"ייניות" ואת כוחות הרצון).

מה גורם לתמצית להתבזבז יותר מהר?
תורשת "ג'ינג" חלשה הנובעת ממצב הבריאות של ההורים במהלך ההפריה או קונסטיטוציה גנטית חלשה.
עודף ביחסי מין המלווים בשפיכה אצל הגבר גורמת לחוסר בתמצית של הכליות. זו הסיבה שגבר אחד יכול לקיים יחסי מין מלווים באורגזמה מספר פעמים בלילה וימשיך להרגיש רענן בעוד שאחר יחוש מותש אפילו אחרי קיום יחסי מין פעם אחת בחודש, שלאחריהם הוא יסתובב הצידה, יצנח וירדם.
יותר מדי הריונות ולידות אצל האישה.
במחלות ממושכות הגוף מותש והאנרגיה הנרכשת מתדלדלת, לכן החולה מתחיל לנצל את מאגריו העמוקים והבסיסיים, את התמצית המולדת. כמו כן, בשלב זה של המחלה, הגוף לא יכול לתמוך בכליות, לכן התמצית שלהם מתכלה יותר מהר.
גיל האדם עושה את שלו, המצבר מתבזבז במשך החיים ובגיל 80 אין כבר הרבה במצבר והתמצית של הכליות חלשה.
עבודה פיזית ממושכת לזמן ארוך מאוד, הרבה שעות ביום, כמו פועלי בנין, חקלאים, ספורטאים המתאמנים שעות רבות ביום.
עמידה סטטית ללא תזוזה גורמת לבזבוז גורמת לבזבוז האנרגיה של הכליות.
קור קיצוני לאורך זמן מכבה את ה"יאנג" של הכליות, שהוא המקור לפעולות מטבוליות וחימום הגוף, לכן התוצאה-החלשות הגוף, שלשולים ובצקות.
פחד עמוק גורם לירידה באיכות הכליות. על פי הרפואה הסינית כל רגש נפשי קיצוני גורם לפגיעה באיבר פנימי אחר: העצב-בריאות, הדאגה-בטחול ומערכת העיכול. הכעס, התסכול, המרירות-בכבד וכיס מרה. כך מובנת התופעה של השתנה במכנסיים כתוצאה של פחד קיצוני (הכליות מספקות את האנרגיה לסוגרים וכאשר יש הפרעה רצינית לכליות אז אין יכולת זמנית לסגור את הסוגר של צינור השתן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *